maandag 1 september 2014

K+L35: kwd - OLVHemelvaart - orgel -doopsel


DE KINDERWOORDDIENST IN DE VAKANTIE

 



De begeleidsters van de kinderwoorddienst wilden ook tijdens de vakantiemaanden de kinderen in de viering van 11.15 uur niet aan hun lot overlaten. Er werd een regeling getroffen: onder toezicht konden de kinderen in de bidkapel een boekje lezen of kleuren. Zo was ook Armine eens van de partij. Vanzelfsprekend waren er in die weken minder kinderen in de viering.

 

TEN HEMEL OPGENOMEN: MARIA

 

Laten we het hoogfeest van O.L.V.-Tenhemelopneming herdenken met een minder bekende, poëtische tekst van Huub Oosterhuis, ons als lied gebracht door Pro Ecclesia op 15 augustus.

Deze bijzonder mooie tekst van Huub Oosterhuis over Maria drukt haar onbevangenheid uit. Het is ook een bede om bijstand tot het einde van de weg. Het lied wordt gezongen in twee groepen die elkaar beantwoorden per zin. Alleen de tekst Met uw scheppingskracht overschaduw mij dat uw woord geschiedt wordt samen gezongen als engagement. We vragen om ook overschaduwd te worden en zo te kunnen delen in Gods aanwezigheid.

Marc Joly zette deze mooie tekst op muziek. Hij is musicus, docent aan het Luca, campus Lemmensinstituut en werkt als huiscomponist nauw samen met musicus, Bernard de Cock ( Berre van Thielt ), dominicaan, filosoof,

Schoot die niemand draagt. Aanvang woest en leeg.
Nog geen man kent mij, nog geen kind mijn naam.
Naar U klimt mijn ziel. Doe mij staan rechtop.
Geef mijn naam een klank dat ik mij herken.
Eerste stem, roep mij uit mijn diensthuis weg.
Met uw scheppingskracht overschaduw mij dat uw woord geschiedt.
Vreemde die mij vond, die mijn naam uitsprak
als een zegening, stem uit wijd licht land.
Engel, laat mij niet over aan mijzelf,
Ga met mij tot waar alles is volbracht.
 

MEESTER, HIJ BEGINT WEER MET ORGELBESPELINGEN

Let wel: het vervolg van de boeiende orgelbespelingen in onze kerk start al op zondag 31 augustus om 16.30 uur. Dan concerteert de virtuoos Urbain De Wilde uit Lochristi met muziek van onder meer Charles Tournemire, Joseph Jongen en met een actueel werk van de West-Vlaming Benjamin Luyckx als allernieuwste creatie. Zoals gebruikelijk is de toegang gratis, maar een vrije bijdrage is meer dan welkom.

 

HET BEGINT MET HET DOOPSEL 

Met het doopsel wordt de dopeling kind van God en zodoende opgenomen in onze geloofsgemeenschap. De ouders worden eerst uitgenodigd voor een doopontmoeting waarbij ze alle uitleg krijgen. De doopontmoetingen voor de volgende maanden zijn als volgt voorzien:
- maandag 8 september
- maandag 6 oktober
- maandag 17 november
- maandag 12 januari 2015

En de doopvieringen vinden plaats in de volgende weekends:
- 27/28 september
- 18/19 oktober
- 6/7 december
- 24/25 januari 2015
Wij willen hiermee ook onze dank betuigen aan alle medewerkers van de werkgroep Doopcatechese voor hun ononderbroken engagement.

 

OP DE AGENDA 

Zaterdag 30 augustus vanaf 15.30 uur in de Sint-Paulusschool: Sint-Maarten Zingt en Zomert.

Zondag 31 augustus tijdens de viering van 11.15 uur: boekentaszegening.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten