woensdag 20 maart 2013

Vasten-blog 37

Donderdag 21 maart 2013: 32e dag van de veertigdagentijd
Gij alleen Heer,
kent de horizon
waarheen mijn dagen rollen!

Zij rollen
als door een rotsige rivierbedding,
en jagen mijn leven
in brokstukken naar beneden.
Zij rollen, schaven en polijsten me
aan de onvoorziene tegenslagen,
aan de ontrouw van mijn vrienden,
aan de kwaadwilligheid
die me voor de voeten komt,
aan de kwetsuren, die ik zelfs
van mijn geliefden te verduren heb.

Soms rollen mijn dagen
rustig en sereen,
en laten me genieten
van de vreugdevolle tonen,
van de voltooide taak,
of van de liefdevolle gebaren,
overvloedig en overstelpend.

Mijn dagen rollen, Heer,
hotsend en tollend,
rollebollend, dag in, nacht uit,
en ik,
ik stel op U mijn vertrouwen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten