dinsdag 1 januari 2013

Klank uit de kinderkring

De derde zondag van de advent gaf acoliet Liesel ons het licht door voor onze adventskrans in de sacristie. Matthias en Lucas, twee geroutineerde kinderwoorddienst-aanwezigen, kregen elk een opdracht. Matthias las  het evangelie voor en Lucas de betekenis ervan. We leerden door de teksten  dat de mensen uit de tijd van Jezus  dachten dat ze alleen door zich te laten dopen goede mensen zouden zijn. Maar ze hadden het mis. Ook wij kunnen het verschil maken. Elk van ons mocht een briefje trekken met een opdracht om deze week extra aandacht aan te besteden. Zoals “ik zeg sorry als ik iets fout doe” of “ik zeg geen foute dingen over iemand” of “ik feliciteer iemand die iets goeds gedaan heeft , ook al is het mijn vriend niet”. Voor de een was de opdracht al makkelijker dan voor de ander… We sloten af met de speelkaart van Welzijnszorg van de derde adventszondag; de kaart van herverdelen: iedereen heeft recht op een gezonde en veilige woning. Want armoede verjaart niet en  wij begrijpen maar al te goed wat het woord verjaren betekent!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten